16.5.11

BREVET 400 KM

Brevet 400 Km

Quina Brevet!

Sortim de Manresa a les 6 del matí amb una temperatura de 14 graus i un cel estelat en direcció a Moià.

Passem pel control de Sant Hilari a les 9:20 . Parem per esmorzar.

Sortim en direcció a les Presses, següent control, hi arribem segons l’horari previst. Aquí ja ens esperen L’Assumpció i El Roger amb una mica de fruita i aigua. El sol ja comença a escalfar.

A les 14:00 arribem a Serinyà . Taula parada: espaguetis, pit de pollastre i fruita. Just acabar de menjar sortim en direcció a Besalú.

Al sortir de Besalú comença a ploure. Parem, ens posem l’impermeable que ja no deixarem en tot el viatge.

Arribem a la Vall de Bianya sense parar de ploure, comencem a pujar Capsacosta i ens preparem per encarar la baixada cap a Sant Joan de les Abadesses.

Aquí, aprofitant el control, ens canviem de roba per tal de no agafar fred. Sortim quan la pluja ha parat.

Arribem a Ripoll sense pluja. Girem a la dreta per pujar cap a les Lloses i torna a començar a ploure, aquest cop a bots i barrals, amb llamps aquí i allà. Passem per Borredà i Viladà . El cansament comença a fer acta de presència, així com el fred. Només tenim ganes d’arribar a Berga per recuperar-nos una mica, tant del fred, com del cansament i poder fer una queixalada.

No vol parar de ploure , després d’una parada més llarga de l’habitual , casi dues hores, decidim sortir en direcció cap a Solsona lloc on teníem previst sopar si les circumstàncies del temps ho haguessin permès.

Teníem pensat arribar sobre les 21:00 o les 22:00 hores i no hem arribat fins la una tocada.

En un restaurant que hi ha a l’entrada prenem un cafè amb llet i unes magdalenes que portàvem.

Ara ja fa prop d’una hora que no plou però encara ens queden més de 82 km i ja són dos quarts de dues de la matinada.

Enfilem cap a Calaf amb la sort que hi ha una pujada que ens fa entrar amb calor. Arribem a L’hostal Nou, busquem la carretera que ens portarà cap a Torà. Un camí asfaltat que va picant avall. A meitat del camí hem de parar, al Francesc li ha caigut el llum.

D’aquí fins a Manresa ha anat amb el llum que fèiem els companys, se li ha trencat el suport.

Arribem a Calaf a les 4 de la matinada, segellem al lloc indicat i enfilem cap a Manresa on hi arribem a tres quarts de sis del matí.

Són quasi 24 hores des que hem sortit, 420 km 5300 de desnivell acumulat, hem passat molt de fred i ens hem mullat molt.

La veritat és que ha estat molt dura. Si ja al començament ho semblava, ara, amb les inclemències del temps, podem dir que ha estat veritablement duríssima, això ha fet que molts companys haguessin d’abandonar.

Bé, aquesta ja està, ara d’aquí a 15 dies la de 600 km, esperem que la pluja ens respecti , almenys una mica més.